به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اقامه نماز ظهر عاشورا، این آیین که نماد بارز «پیوند میان عزاداری و اقامه نماز» است، امسال با برنامهریزیهای دقیق نهادهای مذهبی، انتظامی و خدماتی در سطحی گستردهتر در جایجای شهر مقدس قم برگزار گردید.
بر اساس این گزارش، علاوه بر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که کانون اصلی اجتماع زائران و مجاوران بود، تمامی میادین اصلی شهر، معابر پرتردد و فضاهای باز شهری به همت هیئتهای مذهبی و با همکاری نهادهای امنیتی و امدادی با تمهیداتی به مصلیهای بزرگ نماز تبدیل شدند.
در همین راستا، نماز جماعت ظهر عاشورا در حرم مطهر بانوی کرامت، به امامت آیتالله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور خیل عظیم زائران، مسئولان استانی و شخصیتهای حوزوی اقامه شد. در این مراسم، صفوف بههمفشرده عزاداران، جلوهای از نظم و هماهنگی امت اسلامی را به نمایش گذاشت.
در سطح شهر نیز، هیئتهای عزاداری با متوقف کردن برنامههای جانبی، به محض فرارسیدن وقت شرعی، در یک همنوایی بزرگ، با تشکیل صفوف جماعت در فضاهای باز، نماز ظهر عاشورا را برپا کردند.
نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران و عوامل امدادی نیز در راستای تأمین امنیت و تسهیل در برگزاری این فریضه الهی، در تمامی نقاط حضور فعال داشته و بستری آرام و ایمن را برای زائران و مجاوران فراهم آوردند.
این حضور گسترده و اقامه نماز در محیطهای باز شهری، بار دیگر پیام استمرار راه حسین(ع) و اولویت فریضه نماز در مکتب سرخ تشیع را در فضای عمومی جامعه طنینانداز کرد.
مسئولان برگزاری مراسم، مشارکت داوطلبانه هیئتهای مذهبی در نظافت معابر پس از نماز و رعایت نظم عمومی توسط عزاداران را از نقاط قوت عاشورای امسال در قم برشمردند؛ حضوری که با خدمترسانی خادمان حرم و نهادهای مسئول، تصویری ماندگار از ایمان و وحدت در «پایتخت جهان تشیع» خلق کرد.











نظر شما